سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

امام جمعه چالوس گفت: سنت های ناپسند که با عقل و عرف و مذهب جامعه مغایر است، باید کنار گذاشته شود و بر سنت های پسندیده تاکید شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی راشدی نوری در گفت و گو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، افزود: چهارشنبه سوری یکی از سنت های غلط و نادرستی است که از گذشته باقی مانده است و متأسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست از خرافه بودن آن در سال های اخیر در میان نوجوانان و جوانان گسترش یافته است.

وی ادامه داد: بسیاری از نوجوانان و جوانان عزیز این میهن اسلامی در چنین روزی به دلیل نشاط کاذب دچار مشکلاتی از قبیل سوختگی و نقص عضو می شوند، حال آن که در صورت مراقبت خانواده ها و هشدار علاماء و مسئولین، این نوع اقدامات خطرناک کاسته می شود.

امام جمعه چالوس با بیان این که باید با افرادی که این نوع نشاط کاذب را در جامعه ترویج و حمایت می کنند، مقابله کرد، اظهار داشت: شرایط کنونی جامعه به گونه ای است که دشمنان به دنبال سوء استفاده از این موقعیت ها هستند لذا نباید  فضا برای سوء استفاده دشمن محیا شود.

حجت الاسلام و المسلمین راشدی نوری با اشاره به سنت های بسیار نیکو و پسندیده ملت ایران که اسلام نیز بر آن تاکید دارد، اظهار داشت: این نوع سنت ها از قبیل دید و بازدید، صله رحم، احترام به بزرگتر ها، زیارت قبور اموات و شهداء، پوشیدن لباس های نو  و ... از جمله سنت های بسیار نیکو و پسندیده‌ای است که اسلام نیز بر آن تاکید دارد.

وی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) همواره بر صله رحم و احترام به بزرگان تاکید داشته اند، اظهار داشت: یکی از نشانه های یک انسان مومن، انجام صله رحم و دید و بازدید از خویشاوندان و رسیدگی به امورات آنان می باشد  که این اقدام به عنوان یک سنت حسنه در ایام نوروز صورت می گیرد.

امام جمعه چالوس، پیام‌های نوروزی امام راحل و مقام معظم رهبری در هنگام تحویل سال را نشانه اهمیت این موضوع عنوان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha